Інтегроване заняття в старшій групі за мотивами оповідання В.Сухомлинського «Нехай буде і Жук, і Соловей».

Интегрированные занятия




в старшій групі за мотивами оповідання В.Сухомлинського «Нехай буде і Жук, і Соловей».

Програмовий зміст:
Фізичний   розвиток

Розвивати у дітей дрібну моторику рук. Продовжувати формувати навички орієнтування у просторі.
Пізнавальний розвиток

Уточнити, розширити знання дітей про сезонні зміни у природі, назви перелітніх птахів, поведінку комах. Узагальнювати знання дітей про взаємозв'язок в природі, вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
Емоційно-ціннісний розвиток

Вчити дітей милуватися весняною красою.
Мовленевий   розвиток

Розвивати зв'язне мовлення, закріпляти вміння переказувати знайому казку за схемою. Продовжувати вчити дітей робити звуковий аналіз слів, ділити слова на склади.
Соціально-моральний розвиток
Виховувати дбайливе ставлення до всього живого у природі.
Логіко-математичний розвиток
Вправляти дітей у лічбі, закріпляти навички визначення геометричних фігур.
Матеріал: схема переказу до оповідання В.Сухомлинського «Нехай буде і Соловей, і Жук»; д/г «Будиночок для жучка»; грамзапис співу солов'я; фішки для звукового аналізу.
Попередня робота: читання та обговорення оповідання В.Сухомлинського «Соловей і Жук»; звуковий аналіз слів; лічба предметів; переказ літературних творів за схемою; вивчення віршів та прислів'їв про солов'я.
1. Психогімнастика «Ось так».
Вихователь розповідає історію про хлопчика, діти супроводжують її діями після слів «ось так»
- Жив собі хлопчик. Він радів сонцю, коли прокидався, ось так......................................................................................................... і радіснойшов до дитячого садка, ось так.. ..Але якось по дорозі хлопчик побачиввелику собаку та злякався ось так…., закричав: «А-а-а!» - і побіг до дитячого садка, ось так.. ..Але собака бігає швидше за хлопчика, тим більше, що він великий. Собака наздогнав хлопчика та.. ..лизнув його, ось так...., вильнув хвостом, ось так….Хлопчик зупинився і розсміявся, ось так....І ми разом із вами можем посміятися, ось так....

2.    Загадка.
Тане сніжок, квітне лужок, День прибуває, коли це буває? (Весною)
-       Що відбувається в природі з приходом весни?
(Дні стають довші, а ночі короткі; сонечко більше прогріває землю; зацвітають первоцвіти: проліски, під сніжники; набухають бруньки на деревах, розпускає свої сережки верба, з'являються перші зелені листочки та трава.)
3.    Д/г «Весна яка?» (якісні прикметники).
4.    Загадка
Тьох-тьох-тьох, Тів-тів-тів Лине радісно з гаїв. То співаночка чия?
Голосного..... (солов'я).
- А хто знає віршик про солов'я?
Природа радіє.
 Природа радіє красуні Весні –
Скрізь чути веселі пташині пісні
Малий соловейко всю ніч до світанку
Витюхував пісню свою аж до ранку.



Інтегроване заняття
в старшій групі
на тему «В гості до казки».




 Програмовий зміст:
Пізнавальний розвиток
Закріплювати у дітей знання про казки, їх героїв та послідовність дій у казці.
Мовленевий розвиток
Вчити кратко розповідати послідовність подій казки, вчити висловлювати свої побажання до дітей з обмеженими можливостями.
Соціально-моральний розвиток
Закріплювати знання про служби порятунку, формувати вмінні звертатися до певної служби у разі необхідності.
Емоційно-ціннісний розвиток
Викликати співчуття, бажання допомогти дітям з обмеженими можливостями.
Креативний розвиток
Розвивати вміння правильно намалювати алгоритм подій казки.

Матеріал: зображення казки «Гуси-лебеді» у вигляді пазлів, чисті листки папіру, маркери, надувна кулька, маленькі сердечки, цифри.

Попередня робота: читання казки «Гуси-лебеді», бесіди за нею; розповідь про призначення служб порятунку та номери їх телефонів; бесіди про дітей з обмеженими можливостями.

Хід:
1.    –Добрий день, мої хороші!
 Рада бачить вас усіх,
Чим рішили ви займатись?
Діти: В світі казки оказатись!
Вих..: -Казок знаю я чимало,
           А щоб веселіше стало,
           Любу казку розкажу,
           Та знання вам докажу.
           Почнем з казки «Колобок»:
           Живуть там баба, дід і вовк,
           Там гуси-лебеді літають
           І Колобка всі зустрічають.
           Там у полі терем-теремок,
           А в пічці смачний пиріжок.
           Там жабка пісеньки співає,
           Ягуся всіх гостей чекає,
           По лісі дівчинка гуляє
           Та всіх тварин вона лякає.
           І Колобка хотіла зїсти
           Та лиш вдалося в короб сісти.
          Чи впізнали ви цю казку?
   Діти: Ні, вона переплутана
   Вих..: А які казки ви тут впізнали?
   Діти: Гуси-лебеді, Колобок, Теремок, Маша та Ведмідь.
   Вих..: Малята, допоможете мені розібратися?
           Часу гаяти не можна,    
           Будем згадувать казки.
           Роздивіться, не спішіть,
           Що за казка, назовіть.
2.    Д/г «Збери казку».(діти з пазлів збирають казку «Гуси-лебеді»).
        Чому вона називається «Гуси-лебеді»?
        Чому гуси-лебеді вкрали хлопчика?
       Яке право вони порушили? (право на життя, на волю)
        А які ви права ще знаєте?
3.    Як міг вчинити хлопчик або дівчинка в цій ситуації? До кого звернутися по допомогу?(в МНС, газову службу, швидку допомогу, в міліцію)
А чи знаєте ви номери телефонів цих служб?
Д/в «Звертаємось по допомогу».
(діти викладають номери телефонів служб порятунку).
4.    Які ще герої зустрічаються в цій казці?(пічка, річка, яблунька, баба-яга)
Дівчинці прийшлося пройти певний маршрут подій, щоб опинитись у будиночку Баби-Яги. Давайте його згадаємо і намалюємо.

Д/г «Намалюй маршрут»
(кожна дитина малює свій листочок маршруту дівчинки)
-        А тепер діти розкажіть маршрут дівчики по ваших листочках.
5.    Як на вашу думку, чому Баба-Яга стала такою злою?(висловлювання дітей).
Зараз я вам розкажу цю історію. (діти сідають на килимок і слухають)

Казка про Бабу-Ягу.
Колись давно жила-була дівчинка. Звали її Ягуся. Вона любили бігати, стрибати, грати, була доброзичлива і чуйна. Одного разу сталася біда: вона зламала ніжку і вже не могла більше грати з дітками, бо шкутильгала. Діти стали її ображати, обзивати, і навіть батьки перестали любити свою доньку. Нічого не залишалось їй, як піти у ліс. Там їй було лячно, холодно, голодно. З часом вона стала злою та страшною. Її серце стало жорстким і холодним. Вона нікого не любили і була самотньою. Тепер вона усіх лякала.
6.    Діти, як можна було допомогти Бабі-Язі, щоб вона не стала злою?
(висловлювання дітей: поділитися іграшками, подивитися разом мультики, любити її).
7.    А й справді, діти, як багато дітей-інвалідів живе поруч з нами. Ми зустрічаємо їх на вулиці і не замислюємось, що вони потребують допомоги. Як ми можемо їм допомогти?
Д/в «Кулька милосердя»(діти чіпляють сердечки на Кульку Милосердя і висловлюють свої побажання дітям з обмеженими можливостями, потім цю Кульку відпускають на волю у вікно, щоб бажання здійснилися)

Комментариев нет:

Отправить комментарий