Интегрированные занятия
в старшій групі за мотивами
оповідання В.Сухомлинського «Нехай буде і Жук, і Соловей».
Програмовий зміст:
Фізичний розвиток
|
Розвивати у дітей дрібну моторику рук. Продовжувати формувати навички
орієнтування у просторі.
|
|
Пізнавальний розвиток
|
Уточнити,
розширити знання дітей про сезонні зміни у природі, назви перелітніх птахів,
поведінку комах. Узагальнювати знання дітей про взаємозв'язок в природі,
вчити встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
|
|
Емоційно-ціннісний розвиток
|
Вчити дітей милуватися весняною красою.
|
|
Мовленевий розвиток
|
Розвивати
зв'язне мовлення, закріпляти вміння переказувати знайому казку за схемою.
Продовжувати вчити дітей робити звуковий аналіз слів, ділити слова на склади.
|
|
Соціально-моральний розвиток
|
Виховувати
дбайливе ставлення до всього живого у природі.
|
|
Логіко-математичний розвиток
|
Вправляти
дітей у лічбі, закріпляти навички визначення геометричних фігур.
|
Матеріал: схема переказу до оповідання
В.Сухомлинського «Нехай буде і Соловей, і Жук»; д/г «Будиночок для жучка»;
грамзапис співу солов'я; фішки для звукового аналізу.
Попередня робота: читання та
обговорення оповідання В.Сухомлинського «Соловей і Жук»; звуковий аналіз слів;
лічба предметів; переказ літературних творів за схемою; вивчення віршів та
прислів'їв про солов'я.
1. Психогімнастика «Ось так».
Вихователь
розповідає історію про хлопчика, діти супроводжують її діями після слів «ось
так»
- Жив собі хлопчик. Він радів сонцю, коли прокидався, ось так......................................................................................................... і радіснойшов
до дитячого садка, ось так.. ..Але якось по дорозі хлопчик побачиввелику собаку та злякався ось так…., закричав:
«А-а-а!» - і побіг до дитячого садка,
ось так.. ..Але собака
бігає швидше за хлопчика, тим більше, що він великий. Собака наздогнав хлопчика
та.. ..лизнув його,
ось так...., вильнув хвостом, ось так….Хлопчик
зупинився і розсміявся, ось так....І ми разом із
вами можем посміятися, ось так....
2.
Загадка.
Тане сніжок,
квітне лужок, День прибуває, коли це буває? (Весною)
-
Що відбувається в природі з
приходом весни?
(Дні стають
довші, а ночі короткі; сонечко більше прогріває землю; зацвітають первоцвіти:
проліски, під сніжники; набухають бруньки на деревах, розпускає свої сережки
верба, з'являються перші зелені листочки та трава.)
3.
Д/г «Весна яка?» (якісні
прикметники).
4.
Загадка
Тьох-тьох-тьох, Тів-тів-тів Лине радісно з гаїв. То співаночка чия?
Голосного..... (солов'я).
- А хто знає
віршик про солов'я?
Природа
радіє.
Природа радіє красуні Весні –
Скрізь чути
веселі пташині пісні
Малий соловейко
всю ніч до світанку
Витюхував пісню
свою аж до ранку.
Інтегроване заняття
в старшій групі
на тему «В гості до казки».
Програмовий зміст:
Пізнавальний розвиток
|
Закріплювати у дітей знання про казки, їх героїв та
послідовність дій у казці.
|
Мовленевий розвиток
|
Вчити кратко розповідати послідовність подій казки,
вчити висловлювати свої побажання до дітей з обмеженими можливостями.
|
Соціально-моральний розвиток
|
Закріплювати знання про служби порятунку, формувати
вмінні звертатися до певної служби у разі необхідності.
|
Емоційно-ціннісний розвиток
|
Викликати співчуття, бажання допомогти дітям з
обмеженими можливостями.
|
Креативний розвиток
|
Розвивати вміння правильно намалювати алгоритм подій
казки.
|
Матеріал: зображення казки «Гуси-лебеді»
у вигляді пазлів, чисті листки папіру, маркери, надувна кулька, маленькі
сердечки, цифри.
Попередня робота:
читання казки «Гуси-лебеді», бесіди за нею; розповідь про призначення служб
порятунку та номери їх телефонів; бесіди про дітей з обмеженими можливостями.
Хід:
1. –Добрий день, мої хороші!
Рада бачить вас усіх,
Чим
рішили ви займатись?
Діти: В світі казки оказатись!
Вих..: -Казок знаю я чимало,
А
щоб веселіше стало,
Любу
казку розкажу,
Та
знання вам докажу.
Почнем
з казки «Колобок»:
Живуть
там баба, дід і вовк,
Там
гуси-лебеді літають
І
Колобка всі зустрічають.
Там у полі терем-теремок,
А в пічці смачний пиріжок.
Там
жабка пісеньки співає,
Ягуся
всіх гостей чекає,
По
лісі дівчинка гуляє
Та
всіх тварин вона лякає.
І Колобка хотіла з’їсти
Та
лиш вдалося в короб сісти.
Чи
впізнали ви цю казку?
Діти: Ні,
вона переплутана
Вих..: А які казки ви тут впізнали?
Діти:
Гуси-лебеді, Колобок, Теремок, Маша та Ведмідь.
Вих..: Малята, допоможете мені
розібратися?
Часу гаяти не можна,
Будем згадувать казки.
Роздивіться, не спішіть,
Що за казка, назовіть.
2. Д/г «Збери казку».(діти з пазлів збирають казку «Гуси-лебеді»).
Чому
вона називається «Гуси-лебеді»?
Чому
гуси-лебеді вкрали хлопчика?
Яке
право вони порушили? (право на життя, на волю)
А
які ви права ще знаєте?
3. Як міг вчинити хлопчик або дівчинка в цій ситуації? До кого звернутися по
допомогу?(в МНС, газову службу, швидку допомогу, в міліцію)
А чи знаєте ви номери телефонів цих служб?
Д/в «Звертаємось по допомогу».
(діти викладають номери телефонів служб порятунку).
4. Які ще герої зустрічаються в цій казці?(пічка, річка, яблунька, баба-яга)
Дівчинці прийшлося пройти певний маршрут подій, щоб опинитись у будиночку
Баби-Яги. Давайте його згадаємо і намалюємо.
Д/г «Намалюй маршрут»
(кожна дитина малює свій листочок маршруту дівчинки)
-
А тепер діти розкажіть маршрут
дівчики по ваших листочках.
5. Як на вашу думку, чому Баба-Яга стала такою злою?(висловлювання дітей).
Зараз я вам розкажу цю історію. (діти сідають на килимок і слухають)
Казка про Бабу-Ягу.
Колись давно жила-була дівчинка. Звали її Ягуся. Вона любили бігати,
стрибати, грати, була доброзичлива і чуйна. Одного разу сталася біда: вона
зламала ніжку і вже не могла більше грати з дітками, бо шкутильгала. Діти стали
її ображати, обзивати, і навіть батьки перестали любити свою доньку. Нічого не
залишалось їй, як піти у ліс. Там їй було лячно, холодно, голодно. З часом вона
стала злою та страшною. Її серце стало жорстким і холодним. Вона нікого не
любили і була самотньою. Тепер вона усіх лякала.
6. Діти, як можна було допомогти Бабі-Язі, щоб вона не стала злою?
(висловлювання дітей: поділитися іграшками, подивитися разом мультики,
любити її).
7. А й справді, діти, як багато дітей-інвалідів живе поруч з нами. Ми
зустрічаємо їх на вулиці і не замислюємось, що вони потребують допомоги. Як ми
можемо їм допомогти?
Д/в «Кулька милосердя»(діти
чіпляють сердечки на Кульку Милосердя і висловлюють свої побажання дітям з
обмеженими можливостями, потім цю Кульку відпускають на волю у вікно, щоб
бажання здійснилися)
Комментариев нет:
Отправить комментарий